Recent Post

20 June 2013

Surau Jamek IJN

Pada 07.06.2013 Jumaat yang lepas saya dan anak ke Perpustakaan Negara. Bila masa nak masuk solah Jumaat dalam 30minit, terus pergi ke kaunter Pertanyaan dan tanyakan di manakah Masjid yang paling dekat untuk solah Jumaat. Lalu pegawai tu pun cakap 'abg boleh ke IJN kat sebelah sana kat bangunan baru, tingkat 7. Di sana ada buat solah Jumaat'. Dalam hati pun berkata 'alhamdulillah, ada tempat solah Jumaat yang dekat. Hmm.. Besar juga surau IJN tu'.

Dipendekkan cerita, kami terus menghala ke sana. Bagi membantu viewers blog ni yang belum pernah ke situ, route: masuk je ke lobi bangunan baru, terus ke belakang hala ke cafe, belok kiri dan terus, lepas tu ke kiri untuk ke lift. Naik tingkat 7, betul-betul depan lift pintu surau tersebut (tak berpintu pun).

So, ini sedikit foto untuk dikongsi




Ni pula tempat wudhu

Gayat wo kalau ngitai sebelah tempat wudhu, tinggi la juga. Kalau yang sakit jantung tu takpe sebab dah kat IJN kan :D.
Point saya ialah saya respect kat IJN sebab menyediakan surau (ada yang sebut musolla) yang selesa dan luas. Imam pada hari Jumaat tu pun memang nampak professional cara penyampaian khutbahnya, cuma headset/mic imam problem. Potong stim betul, tapi selamat saya dan anak duduk saf pertama, dapat la dengar khutbah walaupun tanpa mic.

Sekian..

1 comment: